3 manieren om de communicatie op de werkplek te verbeteren

3 manieren om de communicatie op de werkplek te verbeteren

Missen jouw werknemers soms belangrijke e-mails?! Niet handig, maar het gebeurt wel! Er is een andere (en misschien wel) betere manier om hen te informeren, namelijk met behulp van narrowcasting.

Als we echt eerlijk zijn: iedereen mist wel eens een belangrijke e-mail. Uit een onderzoek uit 2015 bleek al dat de gemiddelde werknemer ongeveer 120 e-mails per dag verstuurde en ontving. Dat zal tegenwoordig dus wel veel meer zijn. Met zoveel e-mails die ontvangen en verstuurd worden is het geen wonder dat sommige e-mails onopgemerkt blijven. Er is een oplossing voor deze overbelasting van communicatie: narrowcasting. Er zijn drie belangrijke manieren waarop narrowcasting de communicatie op de werkplek kan verbeteren: gemak, interactiviteit en cultuur.

Gemak

Ook jouw e-mail inbox is vast een rommelige plek vol spam, belangrijke e-mails, advertenties en afleiding. Narrowcasting, aan de andere kant, kan duidelijke berichten op een beknopte manier overbrengen, mits goed gedaan.

Een bedrijf zou bijvoorbeeld Flexscreen narrowcasting kunnen inzetten in de lunchroom of kantine, zodat iedereen die zit, de gewenste informatie te zien krijgt. Narrowcasting kan ook worden gebruikt om reclame te maken voor een belangrijk voordeel, zoals een gezondheidsapp, waarvan een werknemer zich misschien niet bewust is. Een bedrijf kan het ook gebruiken om werknemers te herinneren aan de belangrijkste regels en voorschriften op de werkplek. Narrowcasting kan helpen bij het creëren van meer impressies onder de werknemers om ervoor te zorgen dat medewerkers de boodschap echt begrijpen.

Interactiviteit

Narrowcasting opent ook de weg naar tweerichtingscommunicatie en interactiviteit. Werknemers kunnen bijvoorbeeld suggesties indienen om de productiviteit te verhogen. De suggesties van je medewerkers zouden vervolgens in de presentatie kunnen worden geïntegreerd.

Het kan verleidelijk zijn om van narrowcasting een eenrichtingscommunicatie-instrument te maken, maar dit negeert een belangrijke kans voor werknemers om echt te communiceren met en de algehele inhoud te verbeteren. Werknemers kunnen bijvoorbeeld afbeeldingen van bedrijfsgebeurtenissen insturen om te delen met de hele werkplek. Ze kunnen ook verstandige of grappige uitspraken doen om mensen door de “maandagblues” te helpen.

Cultuur

Een laatste manier waarop narrowcasting bedrijfscommunicatie kan ondersteunen, is door de bedrijfscultuur op te bouwen of te verbeteren. Zoals hierboven vermeld, kunnen ze door werknemers aan te moedigen om met de narrowcasting te communiceren, bijdragen aan de bedrijfscultuur.

Als jouw bedrijf bijvoorbeeld een meer relaxte cultuur heeft, kunnen werknemers grappige memes (🙂) op de displays of inside jokes delen.

Door narrowcasting te gebruiken als een echt tweerichtingscommunicatiemiddel, heb je de mogelijkheid om een ​​rijkere bedrijfscultuur op te bouwen die werknemers meer bindt dan een spervuur ​​van e-mails.

Zie ook :Interne communicatie

Flexscreen

Met Flexscreen kun je via de software aan ieder beeldscherm een unieke presentatie toewijzen. Zo kan het beeldscherm in de kantine een andere presentatie tonen dan die op de werkvloer. Eigenlijk bepaal je zelf met de content wat de functie van ieder beeldscherm wordt. Optioneel kunnen managers content toevoegen aan hun eigen beeldscherm, zonder dat zij de hoofdpresentatie kunnen wijzigen. Deze functie is bijvoorbeeld ook handig voor de catering om het menu van de dag aan de presentatie in het bedrijfsrestaurant toe te voegen.

Wil je ook meer weten wat narrowcasting voor je organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op

Vergeet niet je naam in te vullen.

Vergeet niet je e-mail in te vullen.

Vergeet niet het aantal beeldschermen in te vullen.

Vergeet niet je onderwerp in te vullen.

Vergeet niet je bericht in te vullen.